Monday, September 2, 2013

1080 recipes


Ondertussen staan mijn kookboeken mooi op alfabetische volgorde in het rek, ik ben maar meteen met het eerste in het alfabet van start gegaan en dat is "1080 recipes". Het Spaanse equivalent van "Ons kookboek" zeg maar. Zoals de naam doet vermoeden staan er niet minder dan 1080 recepten in, moeilijk om te kiezen, misschien ook omdat ik de Engelse versie heb, omdat er weinig foto's instaan of omdat ik intussen gewoon ben aan volledige menu's zoals bij Jeroen Meus of Jamie Oliver. Er staan ook vreemde recepten in zoals macaroni met mayonaise of courgettesoep met alleen courgette en water, misschien lusten de Spanjaarden graag mayonaise of hebben de courgettes daar zoveel smaak dat enkel water toevoegen voldoende is. Feit is dat ik niet meteen iets vond om mijn weekmenu te vullen. Na het boek een tweede keer doorbladerd te hebben, vond ik opeens wel inspiratie; ondertussen hebben we al een quiche met champignons gegeten en een opgerold cake of originele Spaanse naam brazo de gitano (recept nr 952) wat zoveel betekent als zigeunerarm. De rest van de week staan er onder andere nog tortilla de patatas (recept nr 523), gevulde aubergine (recept nr 330) en chuletas de cerdo (recept nr 770) op het menu.

2 comments:

Anonymous said...

Wow, wat een uitdaging voor je weekmenu's! Chapeau en succes!

Ik blijf meelezen. Inspiratie voor ons weekmenu kan ik trouwens ook altijd gebruiken. Alhoewel er thuis genoeg kookboeken staan waar ik nog nooit uit gekookt heb.

Groetjes
Karlien

Els said...

Leuk dat je meeleest! We hebben al lekkere dingen gegeten deze week :-)